Monday, October 22, 2007

الفرااااااغ

عن الفراغ أتحدث عن الفراغ داخل عقلي عن تلك الهوة السحيقة في نفسي ، عن ذلك الفراغ اللانهائي الكامن في عقلي و تفكيري . عن الأمل المعقود على الغد وعن مروحة السقف التي تدور في رحلة لانهائية مصدرة صوتا كئيبا وكأن أحدهم أقنعها أنها جهاز طرد فئران و ليست جهاز تهوية .

وحيد أنا بين أربع جدران أو للدقة ثلاثة جدران و باب صاج مفتوح عالشارع أنتظر العميل أو الزبون اللذي يأبى أن يأتي أحلم بنفسي في مستقبل مشرق و أصطدم بصخرة الواقع أفيق لأجد المروحة لاتزال في رحلتها الأبدية .


عم أتحدث ؟؟!!

لا أجد ضرورة لهذا السؤال الصدئ .............. عن الفنكوش أتحدث .

7 comments:

أميرة said...

ياساتر على الوحشة والكآبة اللى حسيت بيها
ايا كان اللى بتتحدث عنه انا شخصيا وصلنى احساس قاتل

مؤمنه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الفراغ هو ذلك السم القاتل ان لم تقضى عليه قضى عليك
ارجو ان تكن عزيمتك اقوى على غلبه
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Bossy said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الشخص اللي يكتب كلام زي دا
مستحيل يكون عنده مساحة فراغ في عقله
كلامك رائع بجد بس اكيد بتتكلم عن حد تاني مش انت
اه نسيت اكيد بتتكلم عن الفنكوش

تحياتي

max.adams said...

السلام عليكم

أميرة ويلز
هو بالضبط ده اللي كنت حاسس بيه في اللحظه اللي كتبت فيها الكلام ده ... و آسف اذا كنت سممت دماغك باحساس زي دون

مؤمنه
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
من المؤكد أن التعبير عن ما أحسست كان خطوه تاليه لإدراكي لكم الفراغ اللي كنت فيه و محاولة شغله بكتابة سطرين أو قراية سطرين بس أكيد السطرين الأولانيين مش زي السطرين التانيين

مس بوسي
الله يكرمك يا ستي أنا مش عارف الطاقه الايجابيه اللي بتديهالي دي أعمل ايه من غيرها بس للحقيقه أنا حسيت بده لفتره و تجاوزت الموضوع بأي شاغل و منها التعبير عن احساسي في تلك الحقبه الزمنيه
-حلوه الحقبه دي؟؟ - ههههه

بشكركم على الدعم المعنوي الهاااام جدا و آسف لمشاركتي معاكم باحساسات سودا زي دي

قطوف said...

ياعم والله بصراحه انا إتخنقتلك من المروحه دي
ياعم فراغ ايه يبقى حد عنده البراعه وتقولى فراغ دا يبقى انا عندى السكر مدونتك جميله واسلوبك جميل ايه ياعم كل دا بسبب المروحه
بكرر إعجابى الشديد بالبوست الرائع دا رغم صغره بس كان معبر
ووصفك تحفه بدليل الى انا تخنقت من المروحه

max.adams said...

ههههههههه

تسلم يا سي السيد أنا بشكرك على الاطراء الجميل بس هو أكيد ان الاحساس بيوصل من القلب للقلب

مشكر جدا لتشريفك مدونتي و أرجو انها تتكرر

قطوف said...

عاوزين جديد
متتأخرش علنا بكتاباتك